بررسی بهترین‌های گوشی موبایل

بررسی بهترین‌های گوشی موبایل

پرچم‌دارهای هر برند گوشی موبایل کدام است و چه ویژگی‌هایی دارند؟
در ادامه پرچمداران سه غول اصلی در حوزه تکنولوژی و موبایل را بر اساس رتبه حال حاضر آن‌ها در میان کاربران را بررسی و تحلیل می‌کنیم.

 

 

اپل

 

رتبه اول گوشی‌های جهان متعلق به اپل است و با سیسم عامل IOS آیفون‌‌های خود بیشترین تعداد کاربر را دارد و در حال حاضر جدیدترین گوشی‌های این برند آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس است.

ظرفیت باتری گوشی‌های آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 پرومکس به ترتیب 3349، 4383، 3274 و 4422 میلی‌آمپر ساعت است. مدل‌های 15 و 15 پلاس با تراشه A16 و دو مدل دیگر با A17 Pro معرفی شده‌اند که اولین نسخه با معماری 3 نانومتری در جهان است. آیفون‌های 15 پرو و 15 پرومکس با 8 گیگابایت رم و مدل‌های 15 و 15 پلاس با رم 6 گیگابایت روانه بازار شده‌اند. سری‌های 15 دارای پورت type-C هستند و سایر دیوایس‌های اپل نیز مجهز به این پورت خواهند شد.

 

  • قاب پشتی و فریمی از جنس تیتانیوم

اپل گوشی جدید خود را با فریم تیتانیومی گرید 5 روانه بازار کرده است که همین امر موجب سبک‌تر شدن این مدل نسبت به سری‌های قبلی شده و سبک‌ترین مدل آیفون محسوب می‌شود. قاب پشتی نیز شیشه‌ای با پوشش مات است.

 

 

 

  • روشنایی صفحه‌نمایش با حاشیه باریک

روشنایی آیفون 15 و 15 پلاس 1000 نیت است و تا حداکثر به 2000 نیت می‌رسد و در حال حاضر روشنایی هر 4 مدل به یک اندازه است.
در تمامی مدل‌های آیفون 15 از Dynamic Island استفاده شده است. داینامیک آیلند به شکلی طراحی شده که با توجه به کاری که انجام می‌دهید تغییر شکل می‌دهد و گاهی کل صفحه نمایشگر را نیز می‌پوشاند. اگر برنامه‌ای در حال اجرا نباشد به شکل یه دایره کوچک ظاهر می‌شود و در صورت اجرا یک برنامه‌ از هر جهت کشیده می‌شود. برای مثال زمان استفاده از سیستم پرداخت اپل به شکل یک مربع در می‌آید و خود را با سیستم تأیید فیس آیدی هماهنگ می‌کند. زمانی که در حال تماس هستید به شکل یک مستطیل عریض در‌آمده و امکان دسترسی سریع به گزینه‌های مدیریت تماس را در اختیارتان می‌گذارد.

 

 

  • دوربین iPhone 15

دوربین‌های اصلی آیفون 15 و 15 پلاس مجهز به سنسور 48 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1 میکرونی هستند که در پشت لنز 26 میلی‌متری با دیافراگم F/1.6 قرار گرفته‌اند. با این سنسور عکس‌ها با رزولوشن بالاتری ثبت می‌شوند و حالا این گوشی‌ها زوم 2 برابری اپتیکال بدون کاهش کیفیت دارند.

آیفون 15 پرو دوربین تله فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنز 77 میلی‌متر با دیافراگم F/2.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا 3 برابر به روی سوژه‌ها به صورت اپتیکال زوم کند.

مدل پرو مکس دوربین پریسکوپ تله فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی و اندازه پیکسل 1 میکرونی دارد که در پس لنز 120 میلی‌متری با دیافراگم F/2.8 قرار گرفته و تا 5 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم ‌می‌کند. اپل نام این دوربین منحصر به فرد را tetra prism گذاشته است. این فناوری نور را 4 بار درون خود دوربین قبل از رسیدن به سنسور بازتاب می‌دهد تا نور مسیر طولانی‌تری را طی کند و نیازی به فاصله فیزیکی نباشد.

دوربین اصلی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس سنسوری 48 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.22 میکرونی دارد که در پس لنز 24 میلی‌متری با دیافراگم F/1.78 قرار گرفته و از نسل دوم لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض هر دو مدل دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.4 میکرونی است.

 

 

 

سامسونگ

 

سامسونگ که سال‌ها در رتبه یک گوشی‌های جهان قرار داشت حالا جای خود را به اپل داده و عهده‌دار رتبه دوم است. سیستم عامل گوشی‌های سامسونگ اندروید است و در حال حاضر با 3 گوشی پرطرفدار خود در حال رقابت در بازار است. که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

 

- بررسی سامسونگ Galaxy S24 Ultra

 

یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی مدل S24 Ultra با ظاهری مستطیل شکل است که یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌های حال حاضر دنیای موبایل را در اختیار دارد.

 

S24 Ultra دارای اندروید 14 و رابط کاربری  One UI 6است و قلم این مدل راحتی بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در اولین استفاده از قلم، راهنمای استفاده از آن نمایش داده می‌شود و هر بار دیگر که کاربر قصد استفاده از قلم را داشته باشد منوی دسترسی سریع برای اجرای برخی از برنامه‌ها از جمله اسمارت سلکت، لایو مسیج، ترجمه، نوت و اسکرین‌رایت با پشتیبانی از 100 زبان مختلف در دسترس قرار داده می‌شود.

S24 Ultra از حافظه داخلی UFS 4.0 بهره می‌برد.

در مدل S24 Ultra Samsung از تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل 3 استفاده شده که باعث می‌شود باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت این مدل به نسبت مصرف کمتری داشته باشد.

 

 

  • صفحه‌نمایش سامسونگ Galaxy S24 Ultra

 

صفحه‌نمایش S24 Ultra، 6.8 اینچ با وضوح تصویر 1440×3120 پیکسل است که در این صفحه‌نمایش از Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز و پشتیبانی HDR10+ استفاده شده است. روشنایی این مدل 1200 نیت است و حداکثر میزان روشنایی صفحه‌نمایش به 2600 نیت می‌رسد و همچنین صفحه‌نمایش دارای زاویه دید بسیار خوب و رنگ‌های فوق‌العاده‌ای است.

 

 

  • دوربین سامسونگ Galaxy S24 Ultra

دوربین اصلی سامسونگ Galaxy S24 Ultra به HP2 حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ مجهز است که عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از تکنولوژی Tetra2Pixel RGB Bayer Pattern برای این حسگر استفاده شده تا بتواند ۱۶ پیکسل را به یک پیکسل تبدیل کند.

دوربین عکس‌هایی با وضوح تصویر ۴۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسل ثبت می‌کند و در حالتی که با کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسلی عکاسی کنید عکس‌هایی با وضوح تصویر ۱۶۳۲۰ × ۱۲۲۴۰ پیکسل و حتی می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل ثبت کنید که وضوح آن‌ها به ۸۱۶۰ ×۶۱۲۰ می‌رسد.

 

 

 

- بررسی سامسونگ Galaxy Z Fold5

 

Z Fold5 سامسونگ دارای سخت‌افزار قدرتمندی است. این مدل در حال بسته دارای ابعاد 154.9 ×67.1 ×13.4 و در حالت باز 154.9 ×6.1 × 129.9 میلی‌متر و وزن 253 گرم که گوشی نسبتا سنگینی محسوب می‌شود روانه بازار شده است.

 

صفحه‌نمایش داخلی و بیرونی زدفولد 5 سامسونگ مجهز به محافظ Gorilla Glass Victus 2 است و فریم این مدل آلومینیومی است و از استاندارد IPX8 برخوردار است. سامسونگ ادعا کرده که این گوشی تا عمق ۱.۵ متر و تا مدت زمان ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاوم است.

 

تراشه استفاده شده در گلکسی Z Fold5 اسنپ دراگون 8 نسل 2 است که از یک پردازنده هشت هسته‌ای و از یک پردازنده گرافیکی Adreno 740 تشکیل شده است.

باتری این مدل ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از شارژر ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

 

 

  • صفحه‌نمایش سامسونگ Galaxy Z Fold5

 

صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند از نوع Dynamic AMOLED 2X است. صفحه‎‌نمایشی که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار است و از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش داخلی 7.6 اینچی است و وضوح تصویر ۱۸۱۲ ×۲۱۷۶ پیکسل را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش بیرونی نیز 6.2 اینچ است که وضوح تصویر آن به ۹۰۱ ×۲۳۱۶ پیکسل می‌رسد.

 

 

  • دوربین سامسونگ Galaxy Z Fold5

 

گوشی گلکسی  Z Fold5از سه دوربین پشت استفاده می‌کند. دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو با حسگر ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی روی این گوشی دیده می‌شوند و یک دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی که زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته و یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی هم دارد.

 

 

- بررسی سامسونگ Galaxy Z Flip5

 

Z Flip5 سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های تاشوی بازار است. این مدل در حال بسته دارای ابعاد 15.1×71.9 ×85.1 و در حالت باز 6.9 ×71.9 × 165.1 میلی‌متر است. Z Flip5 بسیار جمع و جور است و وزن 187 گرم دارد.

 

صفحه‌نمایش داخلی و بیرونی زدفولد 5 سامسونگ مجهز به محافظ Gorilla Glass Victus 2  است و فریم این مدل نیز مانند Fold آلومینیومی و از استاندارد IPX8 برخوردار است.

 

تراشه این مدل Snapdragon 8 Gen 2 است و از یک پردازنده هشت هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی Adreno 740 تشکیل شده است.

این گوشی هوشمند از یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این گوشی از شارژر ۲۵ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس 4.5 وات هم پشتیبانی می‌کند.

 

 

  • صفحه‌نمایش سامسونگ Galaxy Z Flip5

 

سامسونگ Galaxy Z Flip5 دارای صفحه‌نمایش از نوع Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت پشتیبانی HDR10+ است. صفحه‌نمایش داخلی 6.7 اینچ و وضوح تصویر آن ۲۶۴۰ ×۱۰۸۰ پیکسل است. صفحه‌نمایش بیرونی نیز 3.4 اینچ است که وضوح تصویر آن به ۷۲۰ ×۷۴۸ پیکسل می‌رسد. به دلیل بزرگتر بودن صفحه‌نمایش بیرونی در مقایسه با مدل قبلی کارهای بیشتری می‌توانید با این مدل انجام داد.

 

 

 

  • دوربین سامسونگ Galaxy Z Flip5

 

گوشی گلکسی Z Flip5 مجهز به دو دوربین پشت است. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل برای این محصول در نظر گرفته شده‌اند و دوربین سلفی این گوشی هم از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. باتری این مدل ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از شارژر ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

 

 

 

 

 

شیائومی

 

رتبه سوم گوشی‌های جهان مربوط به غول چینی، شیائومی است. شیائومی در سال 2010 وارد عرصه رقابت شده است و تنها در چین و سنگاپور شعبه دارد و تمامی فروش آن در سراسر جهان به‌صورت آنلاین است.

پرچمدار این برند در حال حاضر شیائومی ۱۳ اولترا است که بهترین گوشی شیائومی نامگذاری شده است.

 

 

گوشی شیائومی13 ultra  دارای وزنی حدود 227 گرم است و یک اسپیکر استریو روی لبه بالای و دیگری روی لبه پایین طراحی شده است.

پورت USB-C، میکروفن و محل قرار گرفتن سیم‌کارت روی لبه پایین این گوشی و میکروفن، فرستنده IR روی لبه بالا دیده می‌شوند. روی لبه سمت راست دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور به چشم می‌خورند و در زیر صفحه‌نمایش نیز حسگر تشخیص اثر انگشت قرار گرفته است.

 باتری این مدل 5000 میلی‌آمپر است که باتری برای ۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه وب گردی مناسب است و تا ۱۹ ساعت هم می‌توان با آن ویدیو تماشا کرد. این مدل با یک شارژر ۹۰ واتی عرضه شده است. این گوشی دارای رابط کاربری MIUI 14 و اندروید ۱۳ است.

دارای تراشه هشت هسته‌ای اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ است. روی  Xiaomi 13 Ultra از رم‌های LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4 استفاده شده است. این گوشی همچنین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دوست‌داران گیم است و در اجرای تمامی بازی‌ها سر بلند بوده است.

 

 

  • دوربین قدرتمند اصلی و سلفی شیائومی 13 ultra

در پشت گوشی از ماژول دوربین قدرتمندی استفاده شده است که چهار دوربین و فلش LED را در خودش قرار داده شده است. 13 اولترا به چهار دوربین 50 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز است.

چهار لنز Xiaomi 13 Ultra نه تنها محدوده فاصله کانونی 12-120 میلی‌متری را پوشش می‌دهد، بلکه دو فاصله کانونی گسترده را نیز ارائه می‌دهد که توسط عملکرد سنسور زوم فعال شده است، که به چهار دوربین اجازه می‌دهد تا شش فاصله کانونی داشته باشند که قادر به تولید تصاویر منسجم هستند و همه آنها می توانند عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی تولید کنند و یک تجربه خلق تصویر صاف را ارائه دهند.

 

 

 همچنین دوربین این مدل برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده است، حالت حرفه‌ای جدید Ultra RAW می‌تواند از عکس‌ برداری با فرمت فایل RAW حداکثر 14 بیت پشتیبانی کند. فایل‌های DNG توسط Adobe Labs با ابرداده‌های تصحیح رنگ تعبیه‌شده کالیبره می‌شوند. هنگام باز کردن عکس‌ها با Adobe Lightroom، Adobe Camera RAW به‌طور خودکار عکس‌ها را بر اساس ابرداده‌ها بهینه می‌کند و به عکاسان حرفه‌ای کیفیت تصویربرداری فوق‌العاده‌ و پایه‌ای عالی ارائه می‌دهد.

 

  • صفحه‌نمایش با وضوح بالا 13 ultra

صفحه‌نمایش 13 الترا شیائومی با ابعاد 6.73 اینچ و رزولوشن 3200 ×1440 پیکسل از نوع امولد مجهز شده است که با یک لایه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. نرخ نوسازی این مدل ۱۲۰ هرتز است و از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. می‌توانید نرخ نوسازی را روی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز قرار دهید. اگر نرخ نوسازی را روی حالت پیش‌فرض قرار دهید، نرخ نوسازی صفحه‌نمایش نسبت به محتوایی که نشان داده می‌شود، تغییر می‌کند. صفحه‌نمایش دارای روشنی 1200 نیت است که کار کردن در شب را راحت‌تر می‌سازد و وضوح تصویر 1440p را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. روی صفحه‌نمایش یک ناچ حفره‌ای دیده می‌شود که میزبان دوربین سلفی است.

 

 

  • قاب پشتی شیائومی ultra 13 ساخته شده تا برای همیشه دوام بیاورد.


قاب پشتی ultra 13 از مواد نانو تکنولوژی نسل دوم ساخته شده است که عملکردهای آنتی باکتریال، ضد رسوب، ضد زردی و غیره را دارد. همچنین قاب پشتی ultra 13 شبیه چرم طراحی شده که در کنار حلقه طلایی ماژول دوربین، ترکیبی زیبا به وجود آورده است. فریم آلومینیومی این گوشی حس بهتری هم به کاربر منتقل می کند.

 

 

فروشگاه اینترنتی انتخاب‌من مجموعه‌ی پرفروش‌ترین گوشی‌ها است. در این مجموعه می‌توانید با مقایسه‌ی قیمت گوشی‌ها و بررسی ویژگی‌های آنها خرید اینترنتی ایده‌آل و مطمئنی را تجربه کنید.